Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

marți, 20 mai 2008

Biblioteca din gara

Adevarul e ca n-am mai fost de multisor cu trenul. Ultima "excursie" a fost acum vreun an, si aia de nevoie ca in Romania, avioanele importante nu aterizeaza decat la Bucuresti. Si de nevoie am luat trenul si incolo si inapoi. Si evit pe cat pot trenurile pentru ca ma scarbesc garile, in general. Mizerie, lume multa, cersetori, miasme de tot felul. Chiar nu vad niciun motiv sa ma sui intr-un tren.
Dar bibliotecile din gari mi se par o si mai mare prostie. N-au ce cauta in garile noastre. In primul rand, cine petrece atat timp in gara cat sa citeasca o carte intreaga? Poate navetistii, in doua saptamani de mers cu trenul spre locul de munca. As putea sa bag mana in foc ca profilul calatorului cu trenul este total opusul omului care merge la biblioteca dupa o carte. Sau care citeste nuvele. Sa fim seriosi. In gara se citesc Click si Cancan, o integrama, o samanta si hop, in compartiment. La Bucuresti jumatate din carti au disparut in cateva minute de la deschiderea bibliotecii. Chiar nu inteleg rostul acestei initiative. La Sibiu, biblioteca n-a rezistat nici 24 de ore. Stefan a scris mai multe in Sibiu Standard. As fi curios sa vad ce carti sunt in biblioteca din gara. Poate daca ar avea un Sven Hassel sau un Winettou sa tina figura

3 comentarii:

  1. Brylu, sa stii ca, in afara de navetisti, mai sunt multi altii care calatoresc cu trenul din necesitate. Nu ai masina, autocarele nu ajung unde vrei sa ajungi tu si singura solutie ramane trenul sau ocazia. Eu optez pentru ocazie, dar cand mai trebuie sa cari o "remorca" dupa tine pica solutia asta. Asa ca alegi trenul. La voi am citit pentru prima oara despre chestia cu bibliotecile in gari, nu stiam de ea. Intr-un fel mi se pare o solutie buna. Pe tren sigur vrei sa iti omori timpul cu ceva, te duci la standul de ziare si altceva inafara de Click si CanCan nu gasesti, daca ar avea si o carte sunt sigur ca ar exista persoane care sa le achizitioneze. Acu poate te intrebi de ce nu isi ia omul de acasa o carte daca vrea sa citeasca, raspunsul e destul de simplu si de banal. Uiti. Iti uiti acasa incarcatorul la telefon sau periuta de dinti daramite o carte. Eu as fi curios care era mecanismul de "inchiriere" a unei carti din gara.

    RăspundețiȘtergere
  2. dugy, tocmai de asta nu intelege brylu scopul bibliotecilor din gari... pentru ca nu se imprumuta ca sa citesti cartile in tren. se imprumuta (din cate am inteles eu) doar in interiorul garii, in cazul in care astepti juma' de ora sau intarzie trenul vreo 4 ore... ca sa nu te plictisesti. navetistii ar putea sa citeasca o carte in 2 saptamani daca ar citi in fiecare zi cate 10 pagini - 5 la dus, 5 la intors :)

    RăspundețiȘtergere