marți, 18 noiembrie 2008
Îs român, mă doare-n şpiţ
De abia dacă a trecut o săptămână de când scriam despre calitatea serviciilor turismului romanesc. Sătul de sictireală şi refuzuri nepoliticoase am început să caut cazare abroad. Cum mi-e pata pusă pe schiat, am căutat cazare în Austria şi Slovacia. În paralel, aproape sigur că în mijloc de noiembrie nu o să mai găsesc nimic, am început să caut cazare înainte de revelion şi pe la noi prin munţi, în Parâng şi la Straja. Şi trimit mailuri. Evident, vreo 50 în Austria, Slovenia şi Slovacia şi vreo 10 în România. Şi încep să curgă răspunsurile. Staţi liniştiţi, nu de la ai noştri. Că ei şi-au pus adresă de mail la contact doar ca să dea bine, să pară şi ei din secolul 21. Sau îi chişcă de ăştia care cer informaţii pe mail.
Uitaţi cum arată un răspuns de oameni civilizaţi, care îşi tratează cu cel mai mare respect clienţii chiar şi în momentul în care nu le pot oferi nimic.
Dear Mrs Brylynski,
Thank you for your e-mail. We regret to inform you that we are fully booked for the desired period.
Maybe we can make you an offer for a different period?
We remain at your service for any future bookings you might wish to make.
Yours sincerely,
Nicola and Nina
Iar apoi, după ce le mulţumesc pentru faptul că au răspuns atât de repede şi atât de amabil,
Dear Mr. Brylynski,
we wish you great skiiing-holidays!
Maybe we can make you an offer next time!
Best regards
Nicola and Nina
Cum naiba să nu mergi la oamenii ăştia? Dintr-un email îţi dai seama cât de bine vei fi tratat, cât de mult preţ se pune pe tine. Pe mine m-a dat pe spate semnătura lor. Nicola and Nina. Frumos, personalizat, au creat din start o relaţie de apropiere semnând cu numele mici. Puii mei, aşa se face turism. Ce-l costă pe Gicu cabanierul să scrie şi el Dragii mei, pentru perioada asta nu am camere libere. Din 5 ianuarie vă stau la dispoziţie. Gicu, cabanierul. În momentul acesta m-aş mulţumi şi să îmi răspundă, darămite să mai dea o minimă dovadă de amabilitate.
Foto
Revin cu informaţii pe măsură ce mai apar răspunsuri
la
11:49
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Să ştii că eu am primit răspunsuri de la români, o groază. Nu toate pălesc de amabilitate, dar nu-s nici nesimţite. Asta până la preţ. Când ajungi la preţ, îţi piere cheful.
RăspundețiȘtergereacum doi ani mi-am facut concediul la rimini. am trimis la cateva hoteluri mailuri pentru rezervari. toti mi-au raspuns in genul mesajului primit de tine. cele mai misto mesaje le-am primit de la hotelul unde am gasit liber. dupa ce mi-au trimis oferta plina de discounturi si le-am achitat avansul, mi-au trimis mailuri cu tot felul de informatii: harta rutiera a italiei, schita cum sa ajung la hotel, un numar de telefon de urgenta in cazul in care nu gaseam hotelul, lista preturilor de la barul hotelului!!!! nu-ti povestesc ca mi-au cerut sa le spun si data cand plec din romania iar cu o zi inainte mi-au trimis un mail in care imi urau drum bun, sfaturi sa conduc prudent si ca abia astepata sa ne cunoastem!!! asta la un hotel mic, de 3 stele, genul de hotel pentru familii in vacanta!
RăspundețiȘtergereade, departe de mine gandul sa ii acuz de nesimtire. nici vorba. si unii dintre ei sunt chiar de treaba cand ajungi sa ii cunosti. sunt indiferenti, asta ma enerveaza pe mine. ca nu stiu sa-l foloseasca pe vino-ncoa, sa te faca sa iti doresti sa mergi la ei. locurile in care am fost bine tratat intotdeauna le-am recomandat mai departe. stiu macar vreo 5 cupluri care au mers in thassos, dupa ce le-am povestit cum a fost concediul nostru. asa iti faci o baza de clienti, din gura-n gura.
RăspundețiȘtergere#1, nu-mi mai povesti, ca ma tai tat-tat-tat. sa mor io de nu-mi fac o pensiune montana si rup gura targului.
Mda. Asa se face turism. Nu e greu sa scrii un mail nu? Si mie mi-au trimis dupa efectuarea rezervarii o harta cu destinatia si puncte de reper, impreuna cu numere de urgenta in caz ca ne prinde ninsoarea pe drum. Asta era in Austria acum 4 ani. Iar acolo iti dau tot felul de pliante, cu tot ce ai nevoie - locuri de vizitat, tarife, orar ski buss si magazine etc - inclusiv un cupon in care scrie ca esti cazat la ei si pe baza careia ai reduceri sau chiar gratuitati la intrarea la muzee, spectacole, bazine de inot, la ski pass, cluburi sau restaurante, articole sportive etc. Te simti ca un adevarat turist acolo, crede-ma. Sa nu mai povestim ca te intreaba daca vrei mai cald in camera, daca esti multumit sau vrei alta, ce ai mai dori la micul dejun in afara celor din meniu etc. Sa tot te intorci in Austria, nu? Totul e f simplu, de bun simt si totusi atat de civilizat.Avand in vedere ca nu mai gasesti locuri de Craciun sau Revelion iti recomand fie a doua jumatate a lunii ianuarie - tarife mai mici, conditii identice - fie chiar si luna martie - anul trecut a fost o vreme superba si prinzi chiar si Pastele pe acolo.E inedit si interesant. Dar avand in vedere incalzirea globala,iti recomand o statiune la peste 2000 m de preferabil pe un ghetar. Asa ca hai sa profitam de turismul austriac pentru ca acolo se poate vorbi cu adevarat de turism!
RăspundețiȘtergereBrylu, stai linistit ca eu ultima oaracand am fost plecat afara mi-am facut rezervare la hotel prin www.unitravel.com sau site-uri similare, ca de obicei. Inainte cu vreo 3 zile le-am scris un mail sa le spun si eu ca o sa ajung dar doar spre seara, sa stea si ei linistiti. Pana astazi nu am primit raspuns dar acolo m-au primit bine, conditiile au fost de cea mai inalta calitate. Deci si altii au adrese de mail doar asa...
RăspundețiȘtergere@anonim: taci ma, nu pune ghinion. cine zice ca n-o sa gasesc loc?
RăspundețiȘtergere@tudor: cand se intampla o data, mai zici. dar cand se intampla de FIECARE data, ti se cam ia
sa-ti povestesc din nou ce-am patit cu booking.com? is toti la fel. diferenta e ca aia din strainatate stiu PR de scriu asa mailuri.
RăspundețiȘtergereno vezi? si tu iti faci griji ca meseria ta nu se cauta... pai astia au nevoie mai mult de piaristi decat de curatenie in camere...
RăspundețiȘtergere