Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

duminică, 31 august 2008

Cu ultima suflare

Ieri am omorât un câine. Pe care, de fapt, l-aţi omorât voi. Oameni fără suflet, lipsiţi de conştiinţă şi remuşcări. Da, tu, cel care ai trecut cu maşina peste el şi nici nu te-ai uitat în retrovizoare să vezi ce s-a întâmplat. Tu, cel care te-ai oprit în prima benzinărie şi ai şters sângele cu o cârpă de pe bara din faţă a maşinii. După care ai plecat mai departe mulţumit de caii tăi putere care tot timpul te trec peste 50 de kilometri la oră. Da, şi tu l-ai omorât. Tu, cel care ai trecut de două ori pe lângă corpul lui plin de sânge şi ai întors capul. Te-ai oripilat, nu? Când ai văzut că nu îşi poate mişca şoldul şi că maşina i-a frânt coloana în două. L-aţi lăsat pe marginea drumului gâfâind de durere şi aţi trecut pe lângă el dând din cap şi simulând pentru cinci secunde compasiunea. Tu l-ai împuns cu o undiţă, să vezi dacă mişcă. Ai plecat dezgustat când l-ai văzut chircindu-se de durere. M-ati vazut cand il tineam capul in palme si ati intors privirea. M-ati vazut plangand cand ochii i-au clipit pentru ultima data la ultimul strop curs din seringa ce i-a curmat suferinta. V-am văzut pe toţi. Vă ţin minte şi vă promit că soarta nu vă uită. Nu vă doresc răul şi nici nu vă spun că aveţi suflet de câine. V-aş face un compliment. Nu meritaţi să fiţi câini. Rămâneţi ceea ce sunteţi, nişte bestii. In timp ce asteptam seringa salvatoare, Oti mi-a povestit despre o carte. Despre un catel care alerga un fluture pana a cazut de pe marginea lumii si a ajuns pe luna. Iar intre pamant si luna a vazut planeta cateilor, unde in copaci cresc oase si toti cateii pot latra cat vor. Si nimeni nu-i cearta. Cand ma uit la oamenii din jurul meu as vrea ca planeta asta sa existe. Pentru o planeta ca asta as emigra.

9 comentarii:

  1. o masina a vrut sa depaseasca si din cauza asta (ptr ca a iesit din coloana fara sa se asigura) a provocat un accident destul de urat. in masina accidentata era si un copil de vreo 3 luni care a fost scos de acolo curgandu-i sange din gura, nas, de peste tot. soferul vinovat a incetinit macar sa vada ce s-a intamplat? te las sa ghicesti.

    RăspundețiȘtergere
  2. n-am trait niciodata sentimentul asta de dezgust fata de oameni. de fiecare data cand clipesc vad catelul ala cum isi da ultima suflare. si pe medicul care l-a eutanasiat cum plangea. ce lume de cacat...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sambata dimineata m-am trezit terorizata de niste sunete facute de labradorul meu. Grohaia saracul de parca s-ar fi inecat cu 10 oase. Noi nu-i dam oase insa. M-am alarmat si am inceput sa sun peste tot ca sa dau peste un cabinet deschis si sambata. Intre timp cainele a inceput sa vomite si il vedeam cum isi da duhul..Masina stricata, ultima speranta era sa iau un taxi. Am sunat la 963, i-am spus doamnei de urgenta si a zis ca trimite o masina (am atentionat-o ca e vorba de un caine mare). Afara ploua, mai aveam maxim 20 de minute sa ajung la cabinet. A sosit taxiul, soferul a deschis portiera si a dat scaunul mai in fata sa avem loc. Insa cainele a sarit direct pe bancheta, moment in care mi-am auzit numai injuraturi si un sadic: IESI AFARA SI INCHIDE USA! am fugit tot drumul pana la cabinet si am ajuns la fix. Cainele a primit tratament si sper sa se faca bine. Nu m-am uitat dupa taxi sa-i iau nr...mi s-a facut o greata imensa. Sper totusi sa se intoarca roata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bog, eu am văzut şi oameni care îşi dau şi ultima firimitură pentru un căţel. Cred că şi tu eşti unul dintre ei, nu? Şi am mai văzut şi alţii. Am întâlnit oameni care locuiesc într-o garsonieră amărâtă şi au pensie de 400 de lei, din care le dau să mănânce şi celor doi căţei care le păzesc uşa de la bloc. Am văzut şi multe fapte bune, pe care uităm să le menţionăm, pentru că întotdeauna cele rele şochează mai mult, sunt mai dureroase, se împlântă mai adânc în sufletul nostru. Dar nu-i corect să le uităm. Pentru că ele, faptele bune, fac lumea să se învârtă în jurul soarelui.

    PS: Ştiu un câine căruia nu i-ar plăcea pe planeta căţeilor. Are alergie la oase şi e dependent de scărpinatul pe burtică. Ghici cum îl cheamă :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca multi dintre oameni si-au ingropat sufletul, undeva, in adancuri... de frica, un fel de auto-aparare. Altii sunt mult prea ingusti la minte ca sa poata realiza ca si un catel simte durere, tristete, iubeste sau adora.
    Ne-a durut pe noi sufletul pentru catelul ala, pentru toata suferinta lui. Dar n-a murit singur, cineva a fost acolo si l-a mangaiat tot timpul, i-a vorbit, l-a linistit. Si durerea lui a disparut la un moment dat. Altceva nu mai conteaza.
    Chiar daca Roverandom (de Tolkien) este o carte pentru copii, v-o recomand.
    Otilia

    RăspundețiȘtergere
  6. nu toti oamenii iubesc animalele si trebuie sa ne obisnuim cu ideea asta. un taximetrist pune mai mult pret pe curatenia de pe bancheta lui decat pe viata pe care o poate salva. pe de alta parte, singurul om care ne-a ajutat ieri a fost un taximetrist. el a dus veterinarul dupa seringi, l-a adus inapoi, total dezinteresat. sunt oameni si oameni. si adela are pe undeva dreptate, intr-adevar exista si multe persoane care fac fapte bune, poate mai multe decat cele indiferente. dar tine in brate un caine care moare, vezi ce senzatie ai cand simti ca nu mai respira, simte sub palma ultima zvacnire si dupa aia sa-mi spui ce altceva iti amintesti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am avut si am si eu caine, si am avut si caini care au murit...primul caine pe care l-am avut era absolut superb, o aveam de cand era pui, am avut pui de la ea, dar la un moment dat a murit de batranete. Am fost toti graznic de tristi, a murit in brate la taica-mio, cred ca a si plans...Dar nimic nu se compara cu pierderea unui om!Te doare si cand iti moare cainele sau cand vezi ca moare un catel pe strada, dar crede-ma ca te doare si-ti amintesti mereu cand moare un om pe care l-ai iubit sau la care ai tinut...Nu spun ca nu e ceva trist, dar nu e cel mai trist. UIte, ce zice Tudor, de copilul de 3 luni-nimeni nu a mai amintit de acel copil in comentariile lor. Au si animalele suflet, sunt convinsa de asta si de multe ori sunt mai loiali decat oamenii, dar uneori parca se prea exagereaza...

    RăspundețiȘtergere
  8. normal ca nu se poate compara moartea unui caine cu moartea unui om. diferenta este ca un om, un copil, un batran, orice fel de om n-ar fi fost lasat sa moara intr-o balta de sange, pe un trotuar. cruzimea m-a deranjat, nicidecum nu vreau sa fac comparatie intre animale si oameni.

    RăspundețiȘtergere
  9. S-au lasat si oameni sa moara, si inca in fata spitalului! cred ca de fapt cea mai cruda atitudine e indiferenta...

    RăspundețiȘtergere