Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

miercuri, 6 august 2008

Juno


Nu stiu daca ati apucat cumva sa vedeti Juno. Eu am fost o putoare si nu m-am dus la cinema, desi avea referinte bune. L-am prins pe HBO acum ceva zile. A sarit direct in top trei al filmelor mele preferate, in primul rand pentru naturaletea lui debordanta. La prima vedere pare un subiect pueril. O fata de 16 ani se trezeste insarcinata dupa o partida de sex facuta din plictiseala, cu prietenul ei extrem de „dorky”. Te-ai aştepta la o continuare existentialista, care sa trateze problematica avortului la tinere dintr-o perspectiva sociala, un film oarecum moralist. Nici vorba. Juno e o copila dusa cu pluta, care nu vede niciun inconvenient in sarcina pe care o poarta, mai ales dupa ce gaseste o familie adoptiva care sa preia copilul dupa nastere. Si se poarta ca atare, ca si cum lumea ei nu ar fi trecut printr-o schimbare radicala. In acelasi timp, parintii ei te fac sa iti aduci aminte de toate prostiile facute de-a lungul copilariei si de cum au fost ele tratate la momentul respectiv. Delicios dialogul dintre Juno si parintii ei cand ii anunta ca a ramas insarcinata, cand mama ei adoptiva ii spune ceva de genul „nu puteai sa te droghezi sau sa fi exmatriculata, ca toti copiii normali?”. Iar filmul e creat dupa chipul si asemanarea personajului principal. „Firul rosu” al filmului e o scena care se repeta, in functie de anotimp, cu echipa de atletism, din care face parte si Bleeker, responsabilul masculin al sarcinii. Tot timpul, imbracati in rosu. Iritant la inceput, de-a dreptul amuzant catre sfarsit. Una peste alta, Ellen Page face un rol de o suta de milioane. De la Dakota Fanning incoace n-am vazut un copil atat de talentat. Poate-s printre ultimii care au vazut filmul, dar daca vreunul dintre voi n-a apucat, nici nu va ganditi... se supermerita.
Am pus si un trailer de pe CineMagia, sa va fac un pic pofta

9 comentarii:

  1. IN SFARSIT! ... IN SFRASIT dau si eu de un om de pe planeta Pamnat, care sa aprecieze filmul asta! Am ajuns aproape de divort cu barbatu-miu, certandu-ne ca Juno este sau nu un film bun!

    RăspundețiȘtergere
  2. no, sa-i zici lu tudosie sa se concentreze pe facut bani pentru elicopter si sa mai lase el recenziile video. CA NU SE PRICEPE.

    RăspundețiȘtergere
  3. l-am vazut si eu. intr-adevar un film de nota 10+. si nu sunt fan al genului :)

    RăspundețiȘtergere
  4. bun filmul. si eu tot la hbo l-am vazut. merita intr-adevar!

    RăspundețiȘtergere
  5. ma uit la Juno si e 2 noaptea...."Daca astept sa fii tu Kurt Cobain, eu n-o sa fiu vreodata mama". Crunt, frumos, fin, nebun, subtil, de-a dreptu... Vreau sa dorm...ghinion..mai e film... Sa va urasc pe toti de-ati zis de bine de filmul asta? O sa va urasc dimineata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai mie mi s-a parut destul de nerealist, mai ales din perspectiva reactiilor si a trairilor fetei. In rest,mi se pare un film dragut, cu o coloana sonoara absolut geniala.
    Si tipa, Ellen, a mai jucat in Hard Candy-un film absolut genial!!

    RăspundețiȘtergere
  7. pe mine m-a surprins filmul. naturaletea lui, in primul rand. ma asteptam la o poveste siropoasa si e departe de asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  8. Hmm... mie mi s-a parut mai mult o aparenta de naturalete... Are replici foarte bune, tocmai de asta le-as categorisi mai mult la "cautate".
    Filmul e dragut si feminist, avand in vedere ca transpare o atitudine foarte condescendenta la adresa barbatilor: toti barbatii din film sunt priviti ca niste "copii intarziati", refuzand acceptarea responsabilitatilor intr-o maniera "light-headed" , "absent-minded" (tatal natural al copilului, tatal fetei, potentialul tata adoptiv). Pentru toti ia decizii o copilita, luandu-si soarta in maini si dandu-le lectii de viata cu fiecare replica. Cealalta femeie (potentiala mama adoptiva) este, de asemenea, un pol de stabilitate in privinta deciziilor pana la final, avand si ea doza ei de replici "didactice".
    Nu e un film "cu greutate", dar nici genul care se digera in cinci minute...

    RăspundețiȘtergere
  9. vreau sa-l vaddddd...
    merci de informatie...
    pupik,
    Cristiana.

    RăspundețiȘtergere