Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

vineri, 25 iulie 2008

M-au udat pe suflet


Ei promis itz ei promis. Am promis o cronica in detaliu de la Metallica, here it iz.
Din Sibiu am plecat, evident, cu intarziere. Nasu a facut 35 de minute de la Metro pana pe Zaharia Boiu, la Rick`s au deschis tarziu. Asa ne trebe daca nu ne-am cautat din timp tricourile cu Metallica. Traian s-a dus dupa tricouri. Evident ca mai aveau unul singur cu Metallica, asa ca m-am ales cu un Fear of the Dark. Bun si ala, ca in 4 ma duc la Maiden.
I-am dat in gura la Bora pana pe Dealul Negru. Unde am stat vreo trei sferturi de ora bara la bara. Am scapat de coada, am mai stat 15 minute la intrare in Pitesti. Pana la urma, am ajuns pe la 5 la Bucuresti, dupa o furtuna de zile mari pe autostrada. La 6 eram in fata stadionului, cu o bere in mana luata de la chiosc si bauta pe jumatate in taxi. Am facut furori prin preajma stadionului... eram singurul cu bere in mana. S-au tinut de cuvant si n-au vandut bere in apropierea stadionului. Prostii. Am intrat rapid in stadion, surprinzator, nu era coada la intrare. Probabil lumea astepta sa vada daca se mai potoleste ploaia. La intrare, tone de umbrele retinute cu grija de organizatori. Pelerina sau la pielea goala, cam astea erau singurele variante.
Primul lucru, bere. Daca la Rolling Stones am stat o ora jumatate la coada, aici a mers perfect. Am cumparat jetoane de la Raiffeisen si am umplut mainile cu pahare de bere. 50 de mii un pahar de 300 de ml. N-are a face, suntem la concert la Metallica. Pe drum ne faceam griji ca daca nu intram printre primii o sa ne inghesuim in fata scenei, ei as. La ora 6 am apucat randul 4 in fata scenei. Chit ca am stat trei ore in ploaie, s-a supermeritat.
La 8 au inceput sa chitaie niste texani. Moldoveni de-ai Americii, vorba lu Pops. Ochei copiii, le fugeau degetele pe chitari de ti-era mai mare dragul. Dar aveau un solist... amaratul de el, inca la pubertate dupa tonalitate. Plus niste scule, le-as cumpara la nepoti o statie de aia, sa faca karaoke. O chestie minuscula si portocalie. Au dat-o la o parte oamenii din stafful de la Metallica ca pe o jucarie. S-au rockerit ei vreo 30 de minute pana solistului i-a venit geniala idee sa zica "are you ready for Metallica?". Sa vedeti atuncea urlete, aplauze, fluieraturi, maini aruncate in sus. Pe ultima lor piesa a fost nebunie. De la un singur cuvant. A mai durat o jumatate de ora, timp in care deja imi ramaneau doar 30 de centimetri patrati la dispozitie. Am ajuns la 10 pana la finalul concertului :)). La un moment dat, printre cablisti si sunetisti se vede freza lui Hetfield. Urleteeeeeeeee, Metallicaaaaaa, Metallicaaaaaa. Ne-au mai tinut 10 minute sa fierbem si a inceput Ecstasy of Gold. Am inchis ochii sa savurez pe indelete intro-ul. I-am deschis la primul riff si in fata mea era Metallica. Doua ore am fost drogat. N-am vazut pe nimeni in stanga si in dreapta. N-au contat bocancii ce se lafaiau pe picioarele mele si firele de par care imi intrau in gura. Ale altora. N-a contat nimic. Primele patru piese, de incalzire. De la Sanitarium s-a rupt tot. Am uitat de ploaie, am uitat de fasul imbibat care mi se lipea de piele. L-am dat jos si l-am legat la brau.
Mi-am ascuns tricoul in pantaloni, sa-l am uscat la sfarsit si m-am dezlantuit. And Justice, Fade to Black, o secunda de liniste. Toata lumea incepe sa urle Master, Master, Master... Si incep sa il cante, alta izbucnire. Au pastrat crema la sfarsit, ultimele patru piese inaintea bisului, una calda, una rece: Nothing else Matters, Sad But True, One si Enter Sandman. Inainte de One, pauza, se sting toate luminile. Si la un moment dat ma plezneste un val de caldura, o bubuitura si scena ia foc. Flacari izbucnesc de peste tot si in fundal se aud sunete de mitraliera. One. Hammet iese cu furca de drac in mana pentru cel mai tare solo Metallica. Genial. Totul se termina cu Seek and Destroy, gustata la maxim. Iesim storsi de puteri cu o megamultumire in suflet. Am fost acolo, i-am vazut de la 10 metri distanta. Daca pica o bomba peste Cotroceni muream fericiti.
James Hetfield: a facut un spectacol de zile mari. A interactionat perfect cu camerele de luat vederi, mai ales la faza cand i-au filmat de aproape mainile si a facut semne publicului stand cu spatele, pe ecranul gigant din spatele lui. Voce perfecta si o chitara dementiala. Singurul lucru care nu mi-a placut a fost freza lui. Cam retard. Dar ce naiba, doar nu eram la fashion show. A contat ce-a scos pe gura.
Lars Ulrich: nu imi vine sa cred ca la inceputuri canta cu spatele la scena pentru ca se rusina de public. O enciclopedie vie a bateriei. Superpriceput in a face spectacol, pare cel mai matur membru al formatiei. Plus ca bate in tobele alea ceva de nedescris. Love him.
Kirk Hammet: a inceput spectacolul cu o chitara colorata ca un curcubeu. Pe parcurs si-a scos si faimoasa furca de drac, mai ales cand trebuia sa rupa corzile. Ne-a dat pe spate la One si la Seek and Destroy. Dupa granzi, e cel mai tare chitarist din lume. Ii fugeau degetele de nici nu puteam sa le urmaresc.
Robert Trujillo: de el am auzit multe inainte, de la rockerii cu state vechi. Majoritatea il regreta pe Jason si dau vina pe el pentru panta in care a cazut Metallica. Mie mi-a super placut de el. Cu grimasele lui, strangand din ochi de fiecare data cand apasa pe acceleratie, a interactionat cu publicul cel mai mult dintre cei patru plus ca arata ca un rocker suparat. Super tare baiatul.

Desi mai toti ati fost pe acolo, putinii care au ratat superconcertul, va pun mai jos playlistul, sa-l ascultati cand aveti chef.

Creeping Death


METALLICA - CREEPING DEATH
Asculta mai multe audio Muzica »
For Whom The Bell Tolls


Metallica - For Whom the Bell Tolls
Asculta mai multe audio Muzica »
Ride The Lightning


METALLICA - RIDE THE LIGHTNING
Asculta mai multe audio Muzica »
Harvester Of Sorrow


Metallica - Harvester of Sorrow
Asculta mai multe audio Muzica »
Welcome home (Sanitarium)


Metallica - Welcome home (sanitarium)
Asculta mai multe audio Muzica »
Four Horsemen


Metallica - The four horsemen
Asculta mai multe audio Muzica »
And Justice For All


METLLICA - AND JUSTICE FOR ALL
Asculta mai multe audio Muzica »
No Remorse


Metallica - No remorse
Asculta mai multe audio Muzica »
Fade To Black


Metallica - Fade to black
Asculta mai multe audio Muzica »
Master of puppets


METALLICA - MASTER OF PUPPETS
Asculta mai multe audio Muzica »
Whiplash


METALLICA - WHIPLASH
Asculta mai multe audio Muzica »
Nothing Else Matters


Metallica - Nothing Else Matters
Asculta mai multe audio Muzica »
Sad But True


Metallica - Sad but True
Asculta mai multe audio Muzica »
One


Metallica - One
Asculta mai multe audio Muzica »
Enter Sandman


METALLICA-Enter Sadman
Asculta mai multe audio Muzica »
Last Caress


METALLICA - LAST CARESS
Asculta mai multe audio Muzica »
So What


Metallica - So What
Asculta mai multe audio Muzica »
Seek And Destroy


Metallica - Seek and Destroy
Asculta mai multe audio Muzica »

Foto: Gabriel Olteanu, Emagic

8 comentarii:

  1. a fost incredibil... se pare ca toti doujdemii de oameni am avut un singur suflet, care... canta pe scena si pe care il cheama Metallica. felicitari pentru cronica, am facut si eu una la mine pe blog, dar e mai modesta ca a ta. METALLICA RUUUULZ!

    RăspundețiȘtergere
  2. metallica loves you! it was so worth it :X

    RăspundețiȘtergere
  3. oricand poate sa cada o bomba peste cei din cotroceni, eu o sa fiu multumit. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. E adevarat ca in asteptatrea trupei de deschidere v-au pus sa ascultati Depeche Mode in fundal? ;) Cam sadici organizatorii..

    RăspundețiȘtergere
  5. E adevarat ca in asteptatrea trupei de deschidere v-au pus sa ascultati Depeche Mode in fundal? ;) Cam sadici organizatorii..

    RăspundețiȘtergere
  6. nu stiu. nu mi-au sarit in urechi, dar tot ce se poate. eu am auzit rammstein si ac dc in boxe, dar nu m-as mira sa fi fost si depeche mode. oricum, nimeni n-a sesizat, ca ma gandesc ca s-ar fi huiduit un pic, asa...

    RăspundețiȘtergere
  7. macar am ascultat concertul la telefon daca tot n-am ajuns... ce viata cruda

    RăspundețiȘtergere
  8. deci tanti shoricika nu cred ca e cazul sa facem tam-tam de depeche mode sau de cine a cantat intre cele doua concerte....
    n-are a face. toti asteptam sa cante metallica si nu mai conta ca eram veniti de departe, ca eram uzi sau mai stiu eu ce....
    Pare rau ca nu ai fost acolo ca nu ar mai fi contat cine canta intre, inainte sau dupa! Nothing Else Matters

    RăspundețiȘtergere