Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

luni, 14 iulie 2008

Pe litoral, la noi


10 ani, daca nu si mai bine de atat, veneam in fiecare an timp de 18 zile cu bunica mea la Ocna Sibiului. Ea cu bilet de tratament, eu cu bilet de insotitor, desi aveam 5 ani la prima sosire. 18 zile extraordinar de faine. Balaceala, padure, aer curat, mai faceam si niste aerosoli. Drept, pe atuncea Ocna n-avea habar de ce inseamna investitii, evolutie, tehnologie. Erau doar cele 10 vile pastorite de tov. Ceausescu, dintre care Vila 5 special rezervata pentru o eventuala venire a sa. Am stat la Vila 5, camera 5, foarte frumoasa. De-a lungul anilor am apucat sa stam cam la toate vilele si mi-a parut tare rau cand au demolat vila 10, pavilionul din dreapta strandului. Oricum ar fi cazut, la un moment dat, dar cu parerea de rau tot am ramas.
Acum, Ocna e impartita in trei. La Lacuri, hoarda. Cu mic, cu mare, puradei, burtosi, studenti, pensionari, toate categoriile sociale. Intrare moca, 6 lei, variante de papa cate incap. Dar e cam obositor. Mult prea multi comercianti, palarii, umbrele, colace de baie, toate prostiile din lume. Pe mine ma cam obosesc.
La Motanu, la strandul sarat, e cel mai ok, din punctul meu de vedere. 13 lei intrarea, nici scump dar nici ieftin, loc de parcare si sezlong. Asta daca esti in primii 200. Daca nu, stai pe nisip cu paturica. Fata de anii trecuti e mult mai curat, in ciuda faptului ca sunt putine cosuri de gunoi, si nu mai miroase a namol. Din pacate, variantele de papa sunt putine si deloc satisfacatoare. Portii mici si scumpe. Noroc ca berea la halba e ieftina.
Si apoi, la Fitze. Complexul facut de Kirschbaum e destinatia ideala pentru cei cu masini peste 10 mii de euro. Blonde cu silicoane si slipi tanga, bolizi ultimul racnet, 300 de mii intrarea pentru o amarata de piscina. Unora le place, eu nu ma dau in vant. Si ca sa va dati cel mai bine seama, cititi articolul lui Teo despre cum se parcheaza un Ferarri pe aleea de la Ocna.

3 comentarii:

  1. istoria Sibiului pe wwww.razvanpop.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. acum aflu si eu scorurile. n-am mai fost la ocna de cel putin 10 ani. nu mi-a placut niciodata apa aia maroverde. si totusi... mi se pare scump, daca stau sa compar cu statiunea din geoagiu... 10 lei intrarea, restaurante ieftine, mai multe activitatii, curat, plus locatia foarte buna, avand in vedere imprejurimile

    RăspundețiȘtergere
  3. drept. dar ocna profita de faptul ca e foarte aproape de sibiu. si, surprinzator, era plin de masini de hunedoara. devenii si hunedorenii s-au cam saturat de geoagiu si cincis. probabil si sibienii de ocna. ar fi fain sa facem schimb de judete. adica voi, ca io-s din hunedoara... :D

    RăspundețiȘtergere